Wat nu | Blog #5

Cheezy zelfontspannerfoto van ons twie tijdens een zogenaamde brainstormsessie en daarna rennen naar de camera oftie gelukt is. Groetjes!!

Ik schuif ’t afwasteiltje onder de kraan, doe een klodder ‘dreft’ erin en zet de kraan open. Na twee druppels water vindtie het wel genoeg en de boodschap is: ‘probeert u het later nog eens’. Geen water voor nu en dus tijd voor een nieuwe blog, of eigenlijk meer… een update.

De update van 1 september was best spannend en je vraagt je misschien af of het allemaal wel lukt met die gesprekken. Het antwoord is: ja!

Op dit moment werken we samen met twee kerken, we noemen ze voor het gemak de vredeskerk en de discipelkerk. Zelf gaan we naar de discipelkerk en daar zetten Ube en ik samen met nog wat andere kerkleden ons in om avonden voor (on)gelovige jongeren te organiseren. De thema’s zijn verschillend, deze week is er bijvoorbeeld een ’Texas night’, dan komt er een zendelingenechtpaar uit Texas iets vertellen. Waarover, dat is nog een verrassing. Voor de jongeren is het interessant, ze zien elkaar en het is goed voor hun Engels.
Daarnaast probeer ik samen met nog iemand iets te organiseren voor meiden van 10-14 jaar. Op dit moment gaan de meiden naar de kinderclub, maar daar zijn ze eigenlijk te oud voor. Ik hoop dat we ze binnenkort een plek kunnen bieden waar ze heen kunnen komen met hun vriendinnen om iets te ondernemen en te praten over het geloof, de Bijbel, maar ook over alle andere (puberale) dingen waar ze mee bezig zijn.

Vanuit beide kerken zijn er kinderen die graag gitaarles zouden willen. En.. wat ik weet van gitaarspelen geef ik graag door ; ). Daarom geef ik momenteel gitaarles aan een aantal kinderen en dat vind ik superleuk om te doen. In de les gaat het van Albanees naar Engels en weer terug, maar het lukt en de kinderen vinden het leuk.

In de vredeskerk had het worshipteam behoefte aan iets meer achtergrond wat muziek betreft. De meeste teamleden hebben geen muziekles gehad en weten niet veel van noten, toonladders, etc. Daardoor komen zang en begeleiding niet altijd overeen en dat vind de één minder erg dan de ander. Ze hebben gevraagd of ik ze zang- en muziekles wil geven en daar zei ik direct ja op : ). De eerste les is geweest en ik ben bezig met een plan met als uiteindelijke doel dat de zang en begeleiding samen heerlijk klinken.

En dan nu.. check ik even of ik al kan afwassen.. nee. Geen probleem, dan istie voor Uub en bereid ik de muziekles van morgen voor. Tot snel!

Een reactie plaatsen